Rheem gasugnar review

Rheem gasugnar kommer rekommenderas av många ingenjörer tack vare deras tillförlitlighet och lång livslängd. Tillsammans med stora garantialternativ och ett brett utbud av modeller, bör det finnas en Rheem gasugn där ute som passar dina behov och hålla ditt hem uppvärmt i många år framöver. Rheem är en av de mest populära tillverkarna av de bästa gasugnarna, med ett bra utbud av budget till premiummodeller som erbjuds.

Rheem gasugnar: Prissättning och värde

Rheems natur-och propangasugnar finns i tre serier, var och en erbjuder ett annat utbud av funktioner och sitter vid olika prispunkter. Prestige-serien innehåller fem av Rheems avancerade modeller. Dessa gasugnsmodeller erbjuder de flesta funktionerna och bättre betyg för årlig bränsleutnyttjande (AFUE), men det betyder att de är pricer än modeller i den andra serien så att du betalar en premie för dem. En ugn har ett bra AFUE-betyg om det är betygsatt till 90% eller högre, medan Under 70% anses vara ett lågt betyg.

Classic-serien består av sex av Rheems mer budgetvänliga gasugnar. Som du förmodligen förväntar dig har dessa billigare modeller färre funktioner, men de har fortfarande relativt bra AFUE-betyg. Slutligen finns det Rheems Classic Plus-serie gasugnar. Dessa nio modeller sitter i mitten för både pris och funktioner och uppnår fortfarande god energieffektivitet, från 80-96% AFUE.

beroende på vilken modell du väljer kan du förvänta dig att betala mellan $2,500 och $3,700 för en ny Rheem gasugn, inklusive installation. Om du skulle köpa bara gasugnen, priserna tenderar att variera mellan $1,200 och $2,900 för enheterna själva.

Rheem gasugnar: modeller och val

Rheems Prestige-serie gasugnar har alla en lätt design, samt enkel åtkomst för installation och underhåll. De erbjuder också Rheems bästa AFUE-betyg på mellan 80-96% för stor bränsleeffektivitet. Inom denna serie erbjuder två modeller, R98V och R97V, modulerande drift, medan de andra tre modellerna, R96v, Downflow R802V och Upflow/Horizontal R802V, erbjuder tvåstegsoperation istället. Tvåstegsoperation innebär att ugnen växlar mellan höga och låga flamnivåer och av, medan moduleringssystem kan justera flamnivån i mindre grader, vilket håller rumstemperaturen inom en grad eller två av termostatmålet. Medan moduleringssystem tenderar att vara mer energieffektiva eftersom de gradvis kan mata in extra värme när det behövs istället för att växla mellan tre olika lägen, erbjuder R96V fortfarande upp till 96% AFUE-betyg.

Classic Plus – serien av gasugnar erbjuder det bredaste utbudet av val, med nio modeller i denna mellanklassprisfäste. Denna serie består av 2-stegs uppflöde / horisontell R801T, R96P, R96T, R95T, R29T, uppflöde/horisontell R801T, Nedflöde R801T, uppflöde/horisontell R802P och Nedflöde R802P. precis som Prestige-serien erbjuder dessa alla AFUE-betyg mellan 80 och 96%, vilket innebär att de fortfarande är ett energieffektivt val för dem i kallare områden.Rheems budgetgasugnar, Classic-serien, erbjuder sex modeller med ett brett utbud av funktioner. Upflow / horisontell R801C, R95P, R29P, Upflow/horisontell R801S, Upflow/horisontell R801P, Downflow R801S, Downflow R801P erbjuder en sådan rad funktioner och fördelar som att hitta en modell som passar ditt hem och dess behov borde inte vara svårt.

Rheem gasugnar: funktioner

Rheems gasugnar erbjuder ett brett utbud av funktioner, varierande efter modell. Alla har AFUE-betyg på mellan 80-96%, med modeller i Prestige-serien och Classic Plus-serien som ofta erbjuder bättre betyg och energieffektivitet än de i budget Classic-serien. Ett betyg på över 90% anses vara bra.

de flesta alternativa gasugnsmärken erbjuder ett urval av gasugnar med betyg i detta sortiment, med vissa som erbjuder en modell eller två med en imponerande hög betyg. Bryant erbjuder till exempel en modell med imponerande 98, 3% AFUE-betyg, medan Trane har en gasugn som är klassad till 97, 3% AFUE. Ta reda på mer i vår Bryant gasugn recension.

vad vi gillade med Prestige-serien är att den använder ett EcoNet-Smart övervakningssystem, som erbjuder servicemeddelanden och fjärrkontroll av din gasugn från en mobilapp, så att du kan styra din uppvärmning var du än är, samt servicehjälp i appen.Rheems exklusiva tändsystem PlusOne är dessutom ett beprövat tändsystem med direkt gnisttändning som är ett av de mest tillförlitliga tändsystemen som finns på marknaden just nu. Detta fungerar tillsammans med ett PlusOne – Vattenhanteringssystem, som inkluderar en blockerad avloppssensor, vilket möjliggör att ugnen stängs av när ett avlopp är blockerat och hjälper till att förhindra vattenspill och säsongsmässiga startproblem. Dessa funktioner finns i olika modeller över de tre serierna, inklusive Classic Series R95P.

Du hittar också en ECM-motor med variabel hastighet i ett antal modeller, inklusive Prestige Series R98V. detta hjälper ugnen att köra tyst och effektivt, samtidigt som den ger bättre fuktkontroll. Den höga effektiviteten innebär att det hjälper till att hålla månatliga energikostnader låga så att du inte får några otäcka överraskningar.

ska du köpa en Rheem gasugn?

Rheem gasugnar är ett utmärkt val tack vare deras tillförlitlighet och långsiktiga garantialternativ. Varumärket erbjuder också ett stort utbud av gasugnar och olika prispunkter, med många funktioner för att motivera de högre priserna i deras Prestige-serie. De höga AFUE-värdena, även i budget Classic-serien, betyder att även de lägre prissatta modellerna erbjuder god energieffektivitet, även om de högre betygen i Prestige och Classic Plus-serien kan vara mer önskvärda i kallare regioner.

Senaste nytt

{{ articleName }}

Lämna ett svar