Antidepresiv-migrenă combinație de droguri găsit mai puțin riscant decât se crede

acest articol este mai mult de 3 ani.

studiile clinice de droguri nu sunt niciodată perfecte, mai ales atunci când vine vorba de riscuri reale de efecte secundare și reacții adverse la medicamente. De exemplu, majoritatea studiilor clinice pentru un anumit medicament necesită ca voluntarii să renunțe la o listă lungă de alte medicamente. Dar câți dintre noi iau cu adevărat un singur medicament la un moment dat?

deci nu a fost cu adevărat o surpriză în 2006, când FDA a lansat un avertisment consultativ că luarea unor antidepresive cu clasa de medicamente triptan care ameliorează durerile de cap migrene ar putea, în cazuri rare, să provoace un efect secundar care poate pune viața în pericol numit sindrom serotoninergic.descris pentru prima dată în 1984, sindromul serotoninergic poate rezulta din orice combinație de medicamente care provoacă o activitate excesivă a nervilor serotoninei în creier și în restul corpului. Dar aspectul său poate varia de la ușoară până la severă, care implică confuzie mentală și agitație, probleme musculare variind de la rigiditate la Convulsie involuntară și o frecvență cardiacă ridicată, tensiune arterială neregulată și febră care poate ajunge până la 107 FTF.

folosind Internet Wayback Machine până în iulie 2006, puteți vedea că FDA a primit 27 de rapoarte de sindrom serotoninergic la pacienții care luau atât un SSRI (inhibitor selectiv al recaptării serotoninei), cât și un antidepresiv SNRI (inhibitor al recaptării serotoninei și norepinefrinei) și un medicament pentru migrenă triptan. Două dintre aceste cazuri au pus viața în pericol și 13 pacienți au necesitat spitalizare.

ca urmare, „eticheta” medicamentului sau documentele oficiale de prescriere a informațiilor pentru ISRS (de exemplu, citalopram/Celexa, sertralină/Zoloft), SNRI (de exemplu, duloxetină/Cymbalta, venlafaxină/Effexor) și triptani (de exemplu, sumatriptan, rizatriptan/Maxalt) au conținut un avertisment pentru medici și pacienți să fie în căutarea sindromului serotoninergic, mai ales atunci când medicamentele sunt inițiate sau combinate alții. Diversitatea semnelor de avertizare FDA cere să fie enumerate nu sa schimbat în 12 ani:

modificări ale statusului mental (de exemplu agitație, halucinații, comă), instabilitate autonomă (de exemplu tahicardie, tensiune arterială labilă, hipertermie), aberații neuromusculare (de exemplu hiperreflexie, necoordonare) și/sau simptome gastro-intestinale (de exemplu greață, vărsături, diaree)

dar antidepresivele sunt printre cele mai prescrise medicamente din America de Nord, utilizate în multe cazuri pentru tulburări de dispoziție atât de severe încât ele însele pun viața în pericol. Aproape 11% dintre adulții din Statele Unite–peste 30 de milioane de oameni–au raportat utilizarea unui antidepresiv în ultima lună. Și oricine are migrene vă va spune că durerea, greața și hipersensibilitatea la sunete și mirosuri vă fac să vă doriți să fiți morți. Una dintre cele mai bune descrieri ale combinației dintre migrenă și depresie a fost scrisă de muzicianul Jeff Tweedy pentru New York Times.)

acesta este motivul pentru care nu invidiez niciodată poziția FDA: Aveți un efect secundar rar, dar care poate pune viața în pericol, uneori dificil de diagnosticat, care poate fi cauzat de medicamente care pot salva viața, care sunt utilizate împreună de milioane de oameni diferiți genetic, care ar putea avea și alți factori predispozanți. Cum puneți numerele pe riscuri și beneficii?Ei bine, cercetătorii de la Universitatea din Florida, Universitatea Harvard și Brigham and Women ‘ s Hospital au încercat să facă exact asta. Folosind date despre consumul de droguri al pacienților de peste 14 ani-între paranteze pentru a include perioadele înainte și după sfatul antidepresiv–sindromul serotoninei triptan-cercetătorii au disecat cât de frecventă ar putea fi această reacție adversă în rândul pacienților care iau ambele clase de medicamente. Rezultatele au fost publicate online în această săptămână în JAMA Neurology.

cercetătorii–Yulia Orlova, MD, PhD, Paul Rizzoli, MD și Elizabeth Loder, MD, MPH–au examinat dosarele medicale ale registrului de date al pacienților Partners Research pentru pacienții care au primit rețete atât pentru SSRI, cât și pentru antidepresive SNRI și triptani între 1 ianuarie 2001 și 31 decembrie 2014 pentru a căuta pe cei care au fost diagnosticați cu sindrom serotoninergic. Registrul de date acoperă înregistrări pentru peste 6,5 milioane de pacienți care primesc îngrijiri în rețeaua de asistență medicală a partenerilor. Aproximativ jumătate dintre pacienții din zona metropolitană Greater Boston au fost reprezentați în acest registru.

în perioada de 14 ani, 47.968 de pacienți au primit rețete pentru triptani și, dintre aceștia, 19.017 au primit o rețetă pentru una dintre cele două clase de antidepresive numite în avizul FDA. Din cauza diverselor simptome ale sindromului serotoninergic, cercetătorii au folosit Termeni de căutare largi pentru diagnostice care i-au ajutat să reducă cazurile care au îndeplinit una dintre cele două definiții clinice pentru reacția adversă la medicament.

au găsit 229 de pacienți care aveau unele simptome în comun cu sindromul serotoninergic, apoi au revizuit dosarele medicale individuale pentru a găsi 17 cazuri în care sindromul serotoninergic era suspectat la acea vreme. Dintre acestea 17, au descoperit șapte cazuri în care ambele medicamente au fost prescrise în același an în care simptomele corespundeau unuia sau ambelor criterii pentru sindromul serotoninei. În doar două dintre cazuri, momentul utilizării triptanului a avut sens odată cu apariția sindromului serotoninergic. În niciunul dintre aceste două cazuri, sindromul nu a pus viața în pericol.

deoarece antidepresivele sunt utilizate în mod continuu și triptanii sunt utilizați numai după cum este necesar atunci când apar simptome de migrenă, cercetătorii au scris că „un calcul al ratei de incidență oferă o estimare mai bună a riscului în raport cu timpul total de expunere la coprescripție”, mai degrabă decât un procent.folosind ceea ce au numit o „definiție strictă și conservatoare a cazurilor” pentru cele două cazuri de sindrom serotoninergic de peste 30.928 persoane-ani de consum concomitent de droguri, au estimat riscul ca fiind de 0,6 cazuri la 10.000 persoane-ani (intervalul de încredere de 95% a variat de la 0 la 1,5). Utilizarea celor șapte cazuri în care triptanii au fost utilizați cândva în același an dă o rată de 2,3 cazuri la 10.000 de persoane-ani (interval de încredere de 95% de la 0,6 la 3,9).

astfel, cercetatorii au ajuns la concluzia ca riscul de sindrom serotoninergic la pacientii triptani Co-prescrise si SSRI sau antidepresive SNRI au variat de la 0 la 4 cazuri la 10.000 de persoane-ani.pentru a pune în perspectivă acest risc de droguri, riscul de a muri într-un accident de autovehicul pentru adulții cu vârsta cuprinsă între 25 și 64 de ani este de 1,8 până la 2 la 10.000 de persoane-ani (persoanele mai tinere cu vârsta cuprinsă între 15 și 24 de ani experimentează 3,6 decese de autovehicule la 10.000 de persoane-ani).deci, riscul de sindrom serotoninergic de a lua ambele medicamente este aproximativ acela de a muri într-un accident de autovehicul. Aceasta este o informație importantă pentru medici, farmaciști și alți îngrijitori de luat în considerare cu pacienții care au nevoie să ia ambele clase de medicamente. Cercetătorii au calculat că 21% până la 29% dintre pacienții din studiu au avut nevoie de coprescripția acestor medicamente. Interesant, acest interval a rămas constant chiar și după avizul FDA din 2006, sugerând că nu a modificat numărul de pacienți care aveau nevoie de ambele medicamente pentru a le obține.

se menționează, de asemenea, că cercetătorii care efectuează acest studiu nu raportează conflicte financiare de interese și că finanțarea lucrării a venit de la un centru de cercetare Harvard pentru științe translaționale și clinice, care este susținut de Institutele Naționale de sănătate. Aproape toate medicamentele din ambele clase nu mai sunt brevetate și, prin urmare, sunt disponibile ca formulări generice.

cercetătorii sugerează că FDA ar putea dori să reconsidere avertismentul pe care l-a făcut pentru prima dată în 2006.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.