Album recensie: Lil Wayne – Funeral

Lil Wayne

Garrett Poulos

Lil Wayne betreedt een paradoxaal later stadium van zijn carrière. Hij schoot in pantheon van rap grootheden in de late jaren 2000 en vroege 2010 ‘ s, maar de dingen beginnen te ontsporen. Hij bracht dat rockalbum uit en leek toen wat van die snelle humor en onstuitbare stroom te verliezen als hij zich bezighield met langdurige drugsmisbruik en geestelijke gezondheidsproblemen. Hij vocht ook met zijn rap familie, aanklagen Cash Money Records voor de release van Tha Carter V en onbetaalde royalty ‘ s aan Young Money. Dit alles leek in der minne te zijn geregeld en Tha Carter V werd na jaren van hype uitgebracht, maar kon nooit voldoen aan de onmogelijke verwachtingen die er als bijna mythisch album op werden gedrukt. Nu heeft Weezy een heel andere aanpak gekozen met zijn 13e album Funeral, dat vandaag uitkomt na de aankondiging in de afgelopen week.

het is 24 nummers en 75 minuten lang dus neem genoegen met een ploeteren van een album. Om het de moeite waard te maken, houdt Weezy het sonisch interessant. “Dreams “gebruikt een aantal zachte vocale gezangen achter zijn eigen mellow autotune en furieuze raps, terwijl het verdergaande nummer” Stop Playin With Me ” klinkt als de soort beat dat Lil Wyane hoort op. “Clap For Em” rommelt als een Miami bass strip club en voegt een klavecimbel toe om het een griezelige melodie te geven.”Mama Mia” leent van een grating horror film soundtrack en is een horror op zich. Zijn samenwerking met Adam Levine klinkt als een van die soft rap, pop collaboraties uit de vroege jaren 2010 en moet daar gelaten worden. Hij verspilt het talent van de droom aan “bezienswaardigheden en geluiddempers” met een vreemde, trage ballad.

hij is nog steeds even agressief als altijd, op zoek naar potentiële concurrenten. Hij is klaar om “pistol whip you till you know the serial number by heart,” op ” Line Em Up “en eerder op Funeral laat hij iedereen weten dat ze niet zo getalenteerd zijn als hij op” Not Me.”Het midden van de LP is erg vergeetbaar, maar hij heeft zijn momenten om te schitteren aan het begin en het einde. Het is een ander teken er was veel dat kon worden gesneden.

het album voelt soms als een dump van voltooide nummers, maar over het algemeen houdt het bij elkaar enigszins goed. Sommige functies vallen plat, wat jammer is omdat ze nodig zijn op 24 tracks. Dit zou het beste zijn opgesplitst in twee albums, maar 24 tracks speelt in de streaming spel voor chart positie. Het is het beste om zonder verwachtingen te luisteren, want dit kan aangenaam verrassen of teleurstellen.

Stream het volledige album hieronder en ontvang uw exemplaar hier.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.