Solo sete i nesen :en gjennomgang Av Lufthansa 747-400 i business class Fra Seattle Til Frankfurt

Pros

Fenomenal innløsningsverdi, scoret et solo sete.Dårlig Seattle lounge, datert konfigurasjon, setet var ikke komfortabel i sengemodus, elendig inflight underholdningssystem, Inn-Og-Ut Wi-Fi, så som så service, middelmådig mat.

11/20Ground Erfaring
20/30Cabin + Sete
10/15menigheter + ife
10/20mat + Drikke
10/15service

denne høsten trengte jeg å gjøre veien fra å se nordlyset i landlige alaska til å bli med i tpg-teamet på peacejam i sør-afrika, med en veldig fast tidslinje for å starte opp. Ideelt sett ville jeg ha jobbet i en overnatting hjemme for å bytte klær og komme seg i New York, men det var ikke engang tid til Det-så en reise med flere reiser fra Coldfoot, Alaska, Til Cape Town, Sør-Afrika, det var!enveisreisen endte opp med å bli 13.000 miles totalt, med de lengste segmentene som alle faller under En United award-billett, med fly som drives Av Lufthansa og South African Airlines.

Bilde gjengitt med Tillatelse Fra Great Circle Mapper.
Bilde gjengitt Av Great Circle Mapper.

Booking

Enveis business-class priser fra Vestkysten Til Cape Town, Sør-Afrika (CPT), kan lett nærme seg $7000, så jeg var veldig heldig å finne saver-award tilgjengelighet På Lufthansa og Sørafrikanske som fikk meg fra Seattle (SEA) Til Cape Town omtrent så effektivt som mulig, gitt At Uniteds Newark (EWR)-Cape Town nonstop hadde ennå å lansere.Vi innløste 80.000 MileagePlus miles pluss ca $ 50 i skatt for billetten, verdt $1,120, basert PÅ TPGS verdsettelser-en fenomenal innløsning gitt kostnaden for en betalt reiserute.

jeg hadde også en mulighet til å oppleve Både Lufthansa 747 varianter, sitter i nesen På Boeing 747-400 for denne første etappe Fra Seattle Til Frankfurt (FRA), og på øvre dekk på den mye nyere 747-8 for flyturen Til Johannesburg (JNB).

Bakken Erfaring

avgang

9h 45m

varighet

siden jeg var å koble fra fairbanks (fai) på alaska Airlines Og litt kort tid, jeg begynte Min Sea adventure airside. Jeg måtte gjøre min vei Fra Nord Satellitt terminal Til Sør Satellitt terminal, men toget var ganske lett å navigere, og det var ikke noe behov for å passere gjennom sikkerhetskontrollen igjen.

South Satellite terminal var under renovering, så Det var litt av et rot — det var noen butikker tilgjengelig, men jeg ville ikke tenkt å tilbringe mer tid der enn du må.

terminalen var også begrenset på matfronten, med en overfylt matbane og noen frittstående restauranter, som alle var pakket også.

Som En Lufthansa business-class passasjer, jeg hadde tilgang Til Klubben PÅ SJØEN, som også aksepterer Priority Pass kunder begynner på 2 pm

salongen var veldig overfylt, men jeg var i stand til å finne et sete på baksiden av hovedrommet.

maten var mer variert enn hva du ville finne på en standard amerikansk flyselskapslounge, kanskje, men de manglet av internasjonale standarder.

Noen av de kalde elementene inkluderte et par wraps og en salatbar.

Det var også et fat med super-gooey mac og ost (nam!) og suppe.

Interessant nok ble all brennevin holdt bak en bar. Gjestene ble bedt om å ringe en bjelle for service.

Brus, kaffe, te og vann var også tilgjengelig.

Det beste med salongen var Definitivt Wi-Fi — Det var mer enn tilstrekkelig for å fullføre noen siste øyeblikk arbeid.

Derfra dro jeg ut til det overfylte portområdet, hvor det var knapt noen åpne seter.

etter det som virket som en spesielt lang ventetid ved porten, ble ombordstigning endelig kalt på 1: 25 pm, bare 25 minutter før planlagt avgang. Til tross for forsinkelsen Klarte Lufthansa å styre en hel 747-400 på bare 20 minutter, og fikk oss av porten bare to minutter bak.

Hytte og Sete

12in x 18in

problemene

lavs

DENNE versjonen av LUFTHANSA ‘ s 747-400 tilbyr 67 business — class seter, inkludert 17 i nesen-28 bak dør 1 og 22 i privat-følelse øvre dekk.

De Fleste setene er i en fire-rad hytte bak nesen i en tett 2-3-2 konfigurasjon. Jeg vil absolutt unngå å sitte her — nesen og øvre dekk er mye mer interessant, med en mer gunstig layout også.

Hadde Jeg ikke vært så begeistret for å prøve Ut Lufthansas odde enkelt sete, 4D, ville jeg sikkert ha snagged et sted på øvre dekk.

I Stedet gjorde jeg denne reisen i den lille hytta foran. Det er mitt sete like under Den gigantiske Lufthansa-logoen på veggen.

den første raden var uvanlig — så vel-jeg hadde aldri sett så mange premium seter proppet inn i nesen.

747-400 er Det eneste flyet I Lufthansas flåte som tilbyr et frittstående forretningssete. På grunn av krumningen i flyet var det plass til å klemme inn en ekstra passasjer i Rad 4.

jeg var glad for å sitte helt alene, men jeg merket umiddelbart at 4D følte seg spesielt utsatt.

jeg var umiddelbart sjalu på passasjerene I 4A og 4K. Ingen Av Lufthansas business seter tilbyr mye lagringsplass, men ingen av mine naboer hadde en setekamerat på dette flyet, så de endte opp med langt mer plass enn JEG hadde I 4D.

min lagring var begrenset til et rom under den osmanske og et lite lukket område til siden, som ikke kunne holde mye mer enn vannflasken og amenity kit som allerede var der.

jeg håpet å finne et sted å lagre og lade min iPhone under armlenet, men det var bare et dedikert skuffbord der inne.

de medfølgende støyreduserende hodetelefonene tok også opp den eneste andre lagringsplassen, så jeg endte opp med å holde telefonen i jakken min i stedet.

setekontrollene var ganske intuitive, men massasjefunksjonen min syntes å sitte fast. Som et resultat ble setet mitt kontinuerlig oppblåst og deflatert litt gjennom hele flyturen. Det var også ganske fast i sengemodus, noe som gjør det vanskelig å bli komfortabel først.

mitt uvanlige frittstående sete syntes å være en nysgjerrighet for andre passasjerer, og jeg følte nesten at jeg var på skjermen. Da vi deplaned, bemerket en annen flyger at jeg hadde sovet for mye av flyet, så jeg var tydelig i sikte under reisen til Frankfurt.

det var et par toaletter for forretningsreisende på nedre dekk mellom de to lugarene. Begge var standardiserte og datert 747-400 lavs.

Fasiliteter og IFE

tailcam

0,44.6↓

Wifi

Lufthansa hadde et velværesett som allerede ventet på setet mitt (i det lille oppbevaringsrommet), fylt med tannsett, engangssokker, øyemaske, ørepropper, leppebalsam og krem.

bæreren ga Også Denon støyreduserende hodetelefoner. Jeg var ikke forelsket, men de fungerte langt bedre enn hodetelefonene du finner på de fleste andre operatører.

Det var et datert, 15-tommers inflight-underholdningssystem på forsiden av setet, som vippet opp for enklere visning når jeg satt oppreist.

Lufthansas Ife — system var i desperat behov for en overhaling-grensesnittet var forferdelig, og det var veldig vanskelig å kontrollere, siden jeg trengte å bruke den vanskelige kablede fjernkontrollen i stedet for en berøringsskjerm.

det var en god blanding av innhold: 177 filmer og mer enn 300 tv-programmer. Jeg ønsket bare at jeg hadde fått tilgang til det uten så mye innsats.

Ugh, denne fjernkontrollen – jeg blir frustrert igjen bare og tenker på å måtte bruke den.

det bevegelige kartet fungerte bra, men det var ikke hd og løp i en løkke.

Lufthansa tilbød tre Wi-Fi-pakker, inkludert en $ 8-plan begrenset til bare 64 kbps, en $20 400 kbps-plan og en $ 34-pakke som inkluderte opptil 1 GB data uten båndbreddekap.

den siste pakken virket som det beste valget. Selv om det var dyrt, virket det mer rimelig gitt flyets varighet. Forestillingen var litt mangler, selv om, og jeg var ikke i stand til å gjøre mye mer enn å sende e-post og tekster.

hvert sete hadde også en universell strømadapter, som fungerte helt fint å lade min laptop og telefon.

Mat og Drikke

TPG Rating

10/20

Måltider

duval-leroy brut reserve

champagne

jeg gikk om bord sulten, siden jeg begynte dagen med et veldig tidlig fly fra fairbanks, og det var rent kaos i salongen.

Lufthansa hadde et ganske robust utvalg av mat og drikke, inkludert noen hjertelige ting jeg skjønte jeg kunne nyte.

vinene hørtes også interessant ut. Jeg hadde en glitrende rose.

en flyvertinne tilbød meg mitt valg av drikke nesten umiddelbart etter at jeg hadde funnet setet mitt, og brakte meg den glitrende rosen nesten umiddelbart.

Om 45 minutter etter start bestilte jeg en weissbier («hvit øl», en tysk hveteøl), men flyvertinnen misforstod — eller egentlig er jeg sikker på at jeg bare mispronounced det — og brakte Meg En Warsteiner.

Snart nok kom min weissbier.

en halv time etter det var det på tide å starte hovedmåltidet. Jeg startet med laks tartare, som ble servert med en tang salat.

når brødkurven kom rundt, plukket jeg det som så ut som en pretzel roll. Det var kaldt og ikke spesielt mykt, så jeg spiste ikke mye.

Tretti minutter Senere, min hovedrett av biff filet med reker mac ‘n’ ost kom, sammen med en side salat.

Merkelig, min mac ‘n’ ost hadde ingen ost — ikke en bit. Jeg pekte på at det ut til flyvertinnen, som humret litt da sa » OK » og gikk bort. Han tilbød også fersk pepper til noen av passasjerene, men hoppet over meg. Kanskje han ikke ønsket å være en del av showet over På Lufthansas mest utsatte business-class sete, 4D.

En annen halvtime gikk, og det var tid for dessert. Jeg gikk med osteplaten, en kopp iskrem og et glass scotch. Flyvertinnen spurte om jeg ville ha noen kjeks med osten min, og jeg sa ja, men da gikk han bort for å hente noen og kom aldri tilbake.

Senere ble jeg tilbudt sjokolade etter middagen. Ganske glede!

Frokost ble servert 90 minutter før landing og besto av frisk frukt, egg og røkt laks med brød, alle presentert på et enkelt brett.

frukten smakte frisk, men eggene var tørt og svampete, så jeg fokuserte på de kalde elementene.

Service

10/15

Ekstra Puter

Turndown Service

mannskapet virket VENNLIG, men de var ikke fantastisk om å gi oppmerksom service. For eksempel ble min soppel bare samlet da jeg spurte, og flere ting ble oversett. Det var også utfordrende å få deres oppmerksomhet til tider — begge flyvertinnene måtte gå forbi setet mitt for å tjene hytta, men de syntes å være mestere på avverge min høflig vinket blikk. Det tok også flere minutter for noen å svare på ringeknappen, noe som ikke er ideelt, spesielt i en premium-hytte.

Helhetsinntrykk

Så mye som jeg likte å ha en garantert solo sete uten noen ved siden av meg, Lufthansa business-class produkt bare føltes så datert. Maten og servicen var en skuffelse, også inflight underholdningssystem var vanskelig å bruke, Og Wi-Fi fungerte ikke på langt nær så godt som jeg ville ha likt.

Alt som er sagt, jeg fløy halvveis over hele verden i en løgn-flat sete for 80.000 miles, inkludert to flyreiser på en 747. Det er vanskelig å slå.

alle bilder av forfatteren.

Chase Sapphire Foretrukket® Kort

VELKOMSTTILBUD: 80.000 Poeng

TPG BONUS VERDIVURDERING*: $1,650

KORT HØYDEPUNKTER: 2x poeng på alle reiser og spisesteder, poeng overføres til over et dusin reisepartnere

*Bonusverdi er en estimert verdi beregnet av TPG og ikke kortutstederen. Se våre siste vurderinger her.

Søk nå

Flere ting å Vite

• Tjen 80 000 bonuspoeng Etter at du har brukt $4000 på kjøp i de første 3 månedene fra kontoåpningen. Det er $1000 når du løser inn Gjennom Chase Ultimate Rewards®. Plus tjene opp til $50 i uttalelse kreditter mot dagligvarebutikk kjøp innen det første året av kontoåpningen.
  • Tjen 2X poeng på servering inkludert kvalifiserte leveringstjenester, takeaway og spise ute og reise. Plus, tjene 1 poeng per dollar brukt på alle andre kjøp.
  • Få 25% mer verdi når du innløser for flybilletter, hoteller, bilutleie og cruise gjennom Chase Ultimate Rewards®. For eksempel er 80 000 poeng verdt $ 1000 mot reise.
  • Med Betal Deg Tilbake℠, er poengene dine verdt 25% mer i løpet av det nåværende tilbudet når du innløser dem for kontoutskriftskreditter mot eksisterende kjøp i utvalgte, roterende kategorier.
  • Få ubegrensede leveranser med et leveringsgebyr på $ 0 og reduserte serviceavgifter på kvalifiserte bestillinger over $12 i minst ett år med DashPass, Doordashs abonnementstjeneste. Aktiver ved 12/31/21.
  • Telle På Tur Avbestilling / Avbrudd Forsikring, Auto Utleie Kollisjon Skade Avkall, Tapt Bagasje Forsikring og mer.Få opptil $ 60 tilbake på et kvalifisert Peloton Digital Eller All-Access-Medlemskap gjennom 12/31/2021, og få full tilgang til treningsbiblioteket gjennom Peloton-appen, inkludert kardio, løping, styrke, yoga og mer. Ta klasser ved hjelp av en telefon, nettbrett eller TV. Ingen treningsutstyr er nødvendig.15.99% -22.99% Variabel
Årlig Avgift
$95

Balanseoverføringsavgift
enten $5 eller 5% av beløpet for hver overføring, avhengig av hvilken som er størst.

Anbefalt Kreditt
Utmerket/God

Redaksjonell Ansvarsfraskrivelse: Meninger uttrykt her er forfatterens alene, ikke de av noen bank, kredittkortutsteder, flyselskaper eller hotellkjede, og har ikke blitt gjennomgått, godkjent eller på annen måte godkjent av noen av disse enhetene.

Ansvarsfraskrivelse: svarene nedenfor er ikke gitt eller bestilt av bankannonsøren. Svarene er ikke gjennomgått, godkjent eller på annen måte godkjent av bankannonsøren. Det er ikke bankannonsørens ansvar å sørge for at alle innlegg og/eller spørsmål blir besvart.